درمان های خانگی برای خشکی مو سر

خشکی مو سر

10 درمان خانگی برای خشکی مو سر

وقتی موهای شما در لمس خشک می شوند ، ممکن است شکننده و سخت باشد. خبر خوب این است که چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. داشتن موهای خشک به این معنی نیست که شما یک مشکل سلامتی بزرگتر دارید یا اینکه چیزی در موهای شما اشتباه است.

قرار گرفتن در معرض آفتاب ، حالت دادن به گرما ، رطوبت ، سیگار کشیدن و موارد دیگر همه می توانند به موهای آسیب دیده و خشک کمک کنند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در مراقبت از موهای خشک وجود دارد.

موهای خشک و شکننده نه تنها ظاهری ناخوشایند دارند بلکه می‌توانند نشانه‌ای از نیاز موها به مراقبت و تغذیه بهتر باشند. درک علت‌های اصلی خشکی مو و اتخاذ روش‌های مؤثر برای مراقبت از آن‌ها، می‌تواند به بازیابی درخشندگی و سلامت موهایتان کمک کند.

خشکی مو سر
خشکی مو سر

شناخت عوامل موثر بر خشکی مو

خشکی مو می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد، از جمله:

  • قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب: UV می‌تواند پروتئین‌های مو را تجزیه و رطوبت آن را کاهش دهد.
  • استفاده مکرر از ابزارهای حرارتی: سشوار، اتو مو، و دستگاه‌های فرکننده می‌توانند سبب آسیب‌دیدگی و خشکی مو شوند.
  • شستشوی بیش از حد مو: استفاده مکرر از شامپوهای قوی می‌تواند چربی طبیعی مو را از بین ببرد.
  • عوامل محیطی مانند رطوبت کم: هوای خشک می‌تواند رطوبت مو را کاهش دهد.
  • سیگار کشیدن: دود سیگار می‌تواند سبب خشکی و ضعیف شدن موها شود.

راه‌های پیشگیری از خشکی مو

برای جلوگیری از خشکی مو، راهکارهایی وجود دارد:

  • کاهش استفاده از ابزارهای حرارتی: استفاده کمتر از سشوار و اتوهای مو و استفاده از محافظ‌های حرارتی.
  • استفاده از کلاه حفاظتی در برابر آفتاب: به خصوص در روزهایی که آفتاب شدید است.
  • انتخاب شامپو و نرم‌کننده‌های ملایم: استفاده از محصولاتی که برای موهای خشک طراحی شده‌اند.
  • شستشوی مو با آب ولرم: آب داغ می‌تواند به خشکی مو کمک کند.
خشکی مو سر
خشکی مو سر

1. برای خشکی مو سر ترمیم کنید

اگر موهای شما خیلی خشک است ، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد به شکل یک برش تازه داشته باشد. حتی اگر موهای شما خیلی بلند نباشد ، انتهای شکسته می تواند موها را سخت کند و به احساس خشک یا خشن کمک کند.

به آرایشگر خود مراجعه کنید و موهایی را که ناسالم هستند و رشد موهای تازه را تحت فشار قرار می دهند ، کوتاه کنید. در حالی که شما در آنجا هستید ، از آرایشگر بپرسید که آیا آنها نکاتی برای نوع و طول موهای خاص شما دارند. آنها ممکن است یک روال یک ظاهر طراحی شده جدید را توصیه کنند که می تواند موهای شما را از آسیب دیدن جلوگیری کند.

2. برای خشکی مو سر ویتامین ها را مصرف کنید

شما می دانید که برای تغذیه بدن خود به ویتامین های خاصی نیاز دارید ، اما ویتامین های خاصی به طور مستقیم بر سلامت مو و ناخن شما نیز تأثیر می گذارند. ویتامین A ، ویتامین C ، بیوتین (گاهی اوقات ویتامین H نامیده می شود) و آهن معدنی همه به موهایی که سالم تر به نظر می رسند کمک می کنند.

از آنجا که ویتامین های قبل از زایمان حاوی تمام ویتامین های فوق هستند ، برخی از افراد آنها را فقط به دلیل تأثیر آنها بر موهای خود مصرف می کنند. در حال حاضر مصرف مکمل هایی که فقط حاوی بیوتین هستند نیز محبوب است تا موهای شما بهتر به نظر برسند. با این حال ، منبع مورد اعتماد تحقیقات اخیر از این ایده حمایت نمی کند که بیوتین تفاوت بزرگی ایجاد می کند. همچنین ممکن است به مکمل های پروتئین دریایی نگاه کنید که منبع قابل اعتماد برای کمک به سلامت موها هستند.

خشکی مو سر
خشکی مو سر

3. برای خشکی مو سر امگا 3 مصرف کنید

با مصرف پروتئین دریایی موهای خود را از نازک شدن دور نگه دارید و می تواند موها را براق تر نشان دهد. برای به دست آوردن نتایج مشابه بدون مصرف مکمل ، مقدار پروتئین های دریایی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. این شامل:

  • سالمون
  • صدف
  • ماهی خال مخالی
  • ماهی تن
  • ساردین

اینها همه سرشار از پپتیدها و امگا 3 هستند که می توانند موهای شما را براق تر کنند.

همچنین ممکن است خوردن آنتی اکسیدان های بیشتری را برای مبارزه با خشکی مو سر در نظر بگیرید که باعث می شود موها قدیمی تر به نظر برسند. برخی از غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند عبارتند از:

  • گردو
  • لوبیا کلیه
  • بلوبری
  • کلم بروکلی
  • گوجه فرنگی

همچنین بخوانید : 17 راه برای تحریک رشد مو برای مردان در سال 2022

4. برای خشکی مو سر

هر روز از شستن موها خودداری کنید

شامپو خاک و عرق را از موهای شما پاک می کند ، اما همچنین موهای شما را از منبع قابل اعتماد جدا می کند. سبوم روغن طبیعی است که نگهداری موهای شما را آسان تر می کند و وقتی مقدار مناسب دارید ، براق می شود. سبوم بیش از حد منجر به ظاهر موهای چرب می شود.

اما احتمالا لازم نیست هر روز موهای خود را از سبوم جدا کنید — به احتمال زیاد می توانید هر روز موهای خود را بشویید و در نتیجه موهای خود را سالم تر ببینید. اگر نمی توانید یک روز بین شستشو بروید ، حداقل از شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید یا حتی شامپو کودک را امتحان کنید. هر دو به آرامی تمیز می شوند بدون اینکه موها را کاملا از روغن طبیعی خود جدا کنند.

پیشنهاد ویژه ما

5. موهای خود را به جای خشک کردن هوا بپیچید

اگر موهای شما بعد از شستن شکننده و سخت است ، ممکن است در طول فرآیند خشک شدن رطوبت زیادی از دست بدهد. سعی کنید موهای خود را بعد از شستن با پارچه یا حوله بپیچید به جای اینکه بگذارید هوا خشک شود.

اگر با موهای خیس می خوابید ، از یک بالش ابریشم استفاده کنید تا رطوبت موهای شما در بالش های شما جذب نشود. اگر موهای خود را برای مدت طولانی خیس بگذارید ، یک مطالعه از منبع مورد اعتماد 2011 آسیب هایی را مشاهده کرد که قابل مقایسه با خشک کردن است.

6. کاهش بر روی یک ظاهر طراحی شده گرما

حالت دادن به حرارت برای فر کردن ، صاف کردن یا اضافه کردن حجم به موهای شما ممکن است بخشی از برنامه روزانه شما برای سال ها باشد. همچنین ممکن است دلیل خشک شدن موهای شما باشد.

یک منبع قابل اعتماد از ساقه مو قبل و بعد از خشک کردن مو آسیب قابل توجهی به موهای شرکت کننده نشان داد. اگر می خواهید موهای خود را خشک کنید ، خشک کن را حداقل 6 اینچ از ساقه موهای خود دور نگه دارید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

7. دوش های سردتر را امتحان کنید

آب گرم که برای شستشو بدن خود در دوش استفاده می کنید ممکن است موهای شما را سوزاند. دوش های سرد برخی از مزایای سلامتی دارند و رشد سریع مو می تواند در میان آنها باشد. پس از شامپو زدن و حالت دادن به موهای خود در دوش ، موهای خود را به مدت یک یا دو دقیقه زیر دمای خنک تر آب بشویید تا رشته ها احیا شوند و پوست سر شما تازه شود.

خشکی مو سر
خشکی مو سر

8. از روغنهای اساسی استفاده کنید

روغن آرگان مراکش به یک درمان خانگی محبوب برای موهای خشک تبدیل شده است. ما نمی دانیم که چگونه و یا اگر این درمان به طور قطعی منبع worksTrusted ، اما آن را آسان به تلاش است. استفاده از چند قطره روغن آرگان در انتهای موهای شما ممکن است ظاهری کامل تر و انعطاف پذیرتر به آن بدهد. روغن های ضروری مانند روغن نعناع فلفلی و روغن اسطوخودوس ممکن است به جلوگیری از ریزش مو و جلوگیری از شکستگی کمک کنند.

مخلوط کردن روغن نعناع ، روغن اسطوخودوس و روغن حامل مانند آرگان یا روغن نارگیل با هم برای ایجاد یک عطر سریع مو ممکن است موهای شما را با گذشت زمان کمتر خشک کند.

خشکی مو سر
خشکی مو سر

9. کلاه بپوش

اشعه ماوراء بنفش می تواند به ساقه موهای شما آسیب برساند به همان روشی که می تواند به پوست شما آسیب برساند. اگر موهای خشک دارید ، قرار گرفتن موهای خود را در معرض این اشعه ها محدود کنید. در طول فعالیت های روزانه خود کلاه بپوشید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب طولانی مدت اجتناب کنید. اگر موهای شما قبلا در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته اند ، صاف کردن ژل خالص آلوئه ورا روی موهای شما ممکن است به ترمیم آسیب کمک کند.

همچنین بخوانید : با شوره سر خداحافظی کنید راه حلی موثر برای درمان شوره سر

10. روغن نارگیل را امتحان کنید

روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است. این بدان معناست که اگر در اثر گرما یا خورشید آسیب دیده باشند ، شکاف های رشته های مو شما را پر می کند. یک مطالعه از منبع مورد اعتماد 2005 نشان داد که روغن نارگیل به ویژه در نفوذ به الیاف مو خوب است.

روغن نارگیل با صاف کردن تار به تار موهای شما ظاهر کلی موهای شما را بهبود می بخشد. شما می توانید موهای خود را به یک درمان عمیق تر از روغن نارگیل گرم یک بار در هفته درمان کنید.

  • با موهای خشک و روغن نارگیل شروع کنید
  • مقداری روغن نارگیل را بین کف دست خود بمالید
  • قبل از استفاده از آن ، تمرکز بر روی انتهای ، تاج سر و ریشه
  • موهای خود را در روغن نارگیل در حالی که این فرآیند را تکرار می کنید ، و روغن را روی موهای خود بگذارید تا
  • حدود 20 دقیقه کاملا بشویید.

نتیجه گیری

امتحان کردن درمان های خانگی برای موهای خشک شما به اندازه کافی آسان است ، بدون هیچ خطری برای شما. اما ریزش و شکستگی طولانی مدت مو می تواند نشانه ای از سایر مشکلات سلامتی باشد. اگر هر یک از این علائم را دارید با یک متخصص پوست صحبت کنید:

موهایی که به صورت دسته جمعی بیرون می آیند
لکه های طاسی یا الگوهای طاسی
موهایی که هنگام مسواک زدن می شکند

دیدگاهتان را بنویسید