نحوه استفاده از سرم مو : بایدها و نبایدها

نحوه استفاده از سرم مو

استفاده از سرم مو

برای استفاده موثر از سرم مو ، فرد باید قبل از استفاده از آن موهای خود را بشویید و سرم را گرم کنید. آنها باید از استفاده از سرم روی ریشه مو ، بیش از حد استفاده و شستشو سرم خودداری کنند.

سرم مو محصولات حالت دهنده ای هستند که بسته به فرمولاسیون آنها ، مشکلات مختلف مو را هدف قرار می دهند. آنها می توانند درخشندگی را به موهای کدر اضافه کنند ، وز را کاهش دهند و از آسیب گرما جلوگیری کنند.

انواع سرم های مو می توانند مشکلات مختلف مو را حل کنند. دانستن اینکه کدام سرم برای نوع موی فرد بهتر عمل می کند و نگرانی خاص مو مفید است.

در این مقاله به بررسی استفاده از سرم مو ، فواید آن و بایدها و نبایدهای استفاده از آن می پردازیم.

نحوه استفاده از سرم مو
نحوه استفاده از سرم مو

سرم مو چیست؟

سرم مو یک محصول حالت دهنده است که سطح مو را پوشش می دهد تا طیف وسیعی از مزایای را فراهم کند.

سرم های مختلف مو مناسب انواع مختلف مو ، از درشت تا خوب است. به طور معمول ، سرم های مو حاوی سیلیکون و مواد فعال هستند که موها را تغذیه می کنند. این شامل:

  • روغن آرگان
  • روغن جوجوبا
  • روغن آفتابگردان
  • روغن دانه پیاز
  • روغن مورینگا
  • آلوئه ورا
  • ویتامین E
  • آب گل رز
  • روغن بادام شیرین
  • روغن نارگیل

فواید سرم مو

سرم مو طیف وسیعی از فواید را برای مو ارائه می دهد.

1. اضافه کردن درخشش

یکی از مزایای سرم های مو توانایی آنها در احیای موهای خشک و کسل کننده با تزریق رطوبت به هر رشته مو است. موهای سالم و مرطوب تمایل به ابریشم و براق تر دارند.

برخی از سرم های مو نیز ممکن است دارای مواد بازتابنده نور باشند که درخشش و درخشش را به موها اضافه می کنند بدون اینکه احساس چرب بودن کنند.

2. کنترل وز و خشکی

موهای آسیب دیده معمولا خشک ، شکننده و وز به نظر می رسند. همچنین برای موهای خشک و آسیب دیده معمول است که دارای پرواز و انتهای شکسته باشند. سرم ها می توانند به رام کردن رشته های موی سرکش کمک کنند و یک پایان صیقلی ایجاد کنند.

محتوای سیلیکونی در بسیاری از سرم های مو با تشکیل یک پوشش محافظتی در اطراف کوتیکول مو به مدیریت این مشکلات کمک می کند. این موها را مهر و موم می کند و موهای ضعیف و آسیب دیده را هیدراته و مرطوب نگه می دارد.

برخی از سرم های مو حاوی پروتئین های کراتین هیدرولیز شده هستند که مزایای متعددی برای مو دارند:

  • توانایی مو برای حفظ رطوبت را بهبود می بخشد
  • از تقسیم رشته ها جلوگیری می کند
  • موهای آسیب دیده را ترمیم می کند
  • منبع قابل اعتماد را خنثی کنید بار استاتیک منفی که باعث وز، پرواز و اصطکاک می شود
  • استحکام کششی موهای خشک و آسیب دیده را بهبود می بخشد

3. کاهش گره ها و گره ها

سرم های مو موها را صاف می کنند و باعث از بین رفتن موها می شوند. از آنجا که سرم موها را صاف تر و ابریشم تر می کند ، شانه زدن و مدیریت آن آسان تر می شود.

4. تقویت ظاهر طبیعی مو

سرم مو ساختار و بافت طبیعی مو را بهبود می بخشد و در نتیجه موهای صاف تر و مشخص تر می شود و ظاهر طبیعی مو را افزایش می دهد.

5. محافظت در برابر آسیب

پوشش محافظ سرم از موها در برابر آلاینده ها ، گرد و غبار ، فوتوداماژ و آسیب های حرارتی ناشی از حالت دادن محافظت می کند. به همین دلیل است که سرم ها اغلب قبل از حالت دادن به موها اعمال می شوند.

نحوه استفاده از سرم مو
نحوه استفاده از سرم مو

اکثر سرم ها حاوی موادی هستند که از مو در برابر:

ابزارهای حالت دهنده گرم مانند اتو های صاف کننده و فر و خشک کن مو
پردازش شیمیایی برای رنگ کردن ، صاف کردن ، سفید کردن یا پر کردن مو استفاده می شود
استرس محیطی مانند فوتودامج و آب و هوا
آسیب مکانیکی ناشی از درمان های مکرر و یک ظاهر طراحی شده
آنها به محافظت ، بهبود و بازیابی خواص الیاف مو ، از جمله صاف بودن ، انعطاف پذیری و قدرت کمک می کنند.

پیشنهاد ویژه ما

نحوه استفاده از سرم مو : بایدها و نبایدها

دانستن نحوه استفاده صحیح از سرم مو برای به دست آوردن بیشترین سود بسیار مهم است. در زیر چند توصیه هنگام استفاده از سرم مو وجود دارد.

قبل از استفاده موها را بشویید

سرم مو معمولا یک محصول مرخصی است و بهتر است برای موهای تازه شامپو شده استفاده شود. هدف اصلی سرم محافظت از مو در برابر آلاینده ها است. استفاده از آن در موهای شسته نشده هدف را شکست می دهد. علاوه بر این ، استفاده از آن روی موهای شسته نشده می تواند موها را چرب و سنگین کند.

بعد از اینکه فرد موهای خود را شست ، می تواند آن را با حوله خشک کند و سپس محصول را بمالید. یک فرد همچنین می تواند پس از دوش گرفتن در شب برای موهای براق تر و نرم تر در صبح از برخی استفاده کند. با این حال ، فرد همچنین ممکن است از سرم های مو برای لمس موهای خود در طول روز استفاده کند.

سرم را بیش از حد استفاده نکنید

استفاده بیش از حد از سرم می تواند باعث صاف و چرب شدن مو شود. در حالت ایده آل ، مردم باید با مقدار کمی شروع کنند و به تدریج در صورت لزوم برای جلوگیری از این امر اضافه کنند.

قبل از استفاده از مو آن را گرم کنید

اکثر سرم های مو قوام غلیظی دارند و استفاده از آنها را دشوار می کند. گرم کردن محصول با قرار دادن یک محصول کوچک روی کف دست و مالیدن آن برای چند ثانیه می تواند آن را صاف تر کند ، که به اطمینان از یک کاربرد یکنواخت تر کمک می کند.

روی ریشه ها استفاده نکنید

مهم است که از استفاده از سرم مو بر روی ریشه ها اجتناب کنید زیرا این می تواند مو را سنگین کند ، ریشه ها را چرب نشان دهد و باعث ایجاد محصول شود. از آنجا که نوک مو به طور طبیعی خشک تر است ، استفاده از سرم مو از انتها به میانه ها بهترین است.

نحوه استفاده از سرم مو
نحوه استفاده از سرم مو

نوع مو و اهداف موی فرد را در نظر بگیرید

سرم های مو ممکن است فرمولاسیون های متفاوتی داشته باشند ، به این معنی که برخی از انواع مو ممکن است بسته به نوع سرم ، بیشتر از دیگران سود ببرند. نه تنها مهم است که بدانید کدام سرم برای نوع موی فرد بهتر عمل می کند ، بلکه مهم است که مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که سرم اهداف موی مورد نظر آنها را فراهم می کند.

سرم را پس از استفاده بشویید

سرم های مو محصولاتی هستند که روی سطح مو کار می کنند تا موها را مرطوب ، صاف و محافظت کنند. شستن آن این پوشش را از بین می برد.

کدام سرم مو برای هر نوع مو بهتر عمل می کند ؟

بهترین راه برای به دست آوردن بیشترین سود از سرم مو ، انتخاب بهترین محصول برای نوع موی فرد است.

افرادی که انواع موهای درشت دارند می توانند سرم هایی را انتخاب کنند که مرطوب کننده شدید ارائه می دهند. سرم هایی که از رطوبت و مهر و موم در هیدراتاسیون محافظت می کنند ممکن است برای این نوع مو مفید باشند زیرا این نوع مستعد وز شدن و خشکی است. فردی با موهای درشت می تواند به دنبال محصولات کرچک ، مارولا و چوب گل رز برای هیدراتاسیون شدید باشد.

سرم های سبک وزن و هیدراتاسیون می توانند گزاف گویی و تعریف را به موهای فرفری اضافه کنند. به همین ترتیب ، افرادی که موهای نازک دارند نیز می توانند از سرم هایی با فرمول های روشن تر بهره مند شوند.

افرادی که موهای صاف دارند و می خواهند صاف بودن آن را افزایش دهند نیز می توانند از سرم استفاده کنند. همانطور که سرم موها را صاف و مرطوب می کند ، صاف تر و براق تر به نظر می رسد.

افرادی که موهای آسیب دیده و انتهای شکسته دارند باید سرم های کراتین را در نظر بگیرند تا پروتئین موجود در موهای خود را برگردانند. این سرم ها اغلب به عنوان “ترمیم” و “تقویت کننده” شناخته می شوند. در همین حال ، افرادی که از آهن صاف کننده یا خشک کن مو استفاده می کنند ممکن است بخواهند سرم های محافظ گرما را انتخاب کنند.

نتیجه گیری

اضافه کردن سرم مو به روال موی فرد می تواند طیف وسیعی از مزایای را فراهم کند ، از اضافه کردن حفاظت تا اضافه کردن رطوبت و درخشش ، کاهش انتهای شکسته و پرواز ، و اضافه کردن تعریف به ظاهر طبیعی موهای آنها.

برای به دست آوردن بیشترین مزایای آن ، فرد باید به دنبال یک سرم مو باشد که برای نوع مو و هدف مو خود فرموله شده است. همچنین ممکن است به دنبال مواد مورد علاقه خود برای مراقبت از مو در برچسب سرم باشند.

استفاده و استفاده مناسب هنگام استفاده از سرم مو بسیار مهم است. یک فرد فقط باید مقدار کمی را به نوک ها تا میانه ها اعمال کند. همچنین بهتر است برای موهای تمیز و مرطوب استفاده شود.

1 دیدگاه برای “نحوه استفاده از سرم مو : بایدها و نبایدها

  1. اشتراک‌ها: از ریزش مو رنج می برید؟ کافئین

دیدگاهتان را بنویسید