کبد چرب – 5 راه برای جلوگیری از کبد چرب !

جلوگیری از کبد چرب

جلوگیری از کبد چرب

هنگامی که سلول های چربی در کبد بیش از حد انباشته شود، بافت سالم با سلول های چربی جایگزین می شود و در نتیجه کبد چرب ایجاد می شود. رنگ کبد به رنگ چرب مایل به زرد تغییر می کند. بیش از نیمی از بیماری های مرتبط با کبد به دلیل کبد چرب ایجاد می شود.

برخی از علائم رایج کبد چرب عبارتند از:

  1. تعریق زیاد
  2. حالت تهوع
  3. چربی اضافی شکم
  4. خارش چشم
  5. سنگ کیسه صفرا
  6. خستگی

اما خوشبختانه، کبد چرب یک وضعیت برگشت پذیر است. در اینجا لیستی از 5 روش موثر برای جلوگیری از کبد چرب آورده شده است:

برای جلوگیری از کبد چرب کربوهیدرات را کاهش دهید:

مصرف زیاد کربوهیدرات می تواند منجر به کبد چرب شود. برخی از بزرگترین مقصران آرد سفید و محصولات مرتبط با شکر هستند. از آنجایی که کبد کربوهیدرات اضافی را به چربی تبدیل می کند، مصرف بیش از حد مواد غذایی مانند ماکارونی، سیب زمینی، برنج و غلات صبحانه باید بررسی شود. رژیم غذایی متشکل از کربوهیدرات کم و چربی کم باید برای کاهش چربی در کبد طراحی و دنبال شود.

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب
بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

برای جلوگیری از کبد چرب مصرف الکل را کاهش دهید:

الکلیسم مزمن دومین دلیل بزرگ کبد چرب است. الکل باعث آسیب و التهاب سلول های کبدی می شود و در نتیجه سلول های چربی زیادی به کبد نفوذ می کند.
الکل همچنین روند درمان را محدود می کند. محدود کردن الکل برای کاهش چربی در کبد ضروری است. الکل کم چرب مانند شراب قرمز و براندی را می توان دو یا سه بار در هفته مصرف کرد. اگر فردی از بیماری مزمن کبدی رنج می برد، قبل از مصرف الکل باید با پزشک مشورت شود.

برای جلوگیری از کبد چرب مصرف پروتئین:

صبحانه باید مقدار کافی پروتئین داشته باشد. سطح قند خون بدن را متعادل می کند، به مبارزه با هوس کمک می کند و به کبد در سم زدایی اجسام خارجی کمک می کند. برخی از منابع خوب پروتئین عبارتند از تخم مرغ، آجیل، مرغ، دانه ها و ماهی. اندازه سرو نباید بیش از 4-6 اونس در روز باشد. مصرف صحیح پروتئین به آرامی باعث کاهش چربی در کبد می شود.

برای جلوگیری از کبد چرب میوه و سبزی تازه:

میوه ها و سبزیجات تازه برخی از قوی ترین عوامل در پاکسازی سموم کبد هستند. آنها توانایی تعمیر فیلترهای کبد و حذف چربی اضافی را دارند. حتی آب سبزیجات نیز نتایج بسیار خوبی برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی دارد. از سوی دیگر، میوه ها دارای مواد معدنی و ویتامین های حیاتی هستند که توسط کبد برای از بین بردن سلول های چربی استفاده می شود.

برای جلوگیری از کبد چرب حرکت کنید:

اگر تلاش برای حذف چربی از کبد است، دویدن و ورزش روزانه نقشی اساسی در دستیابی به آن دارد. اگر فردی هرگز ورزش نکرده است، یک راه خوب برای شروع این است که نیم ساعت در روز را به دویدن و انجام تمرینات دست آزاد اختصاص دهد. همچنین می توانید وارد باشگاه شوید و تمرینات قلبی گسترده را برای کاهش چربی کبد انجام دهید.

انجام تمرینات با شدت بالا بدون نظارت متخصص ایمن نیست. اگر می خواهید در مورد مشکل خاصی صحبت کنید، می توانید با یک پزشک عمومی مشورت کنید.

پیشنهاد ویژه ما

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره
بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره

5 داروی هومیوپاتی برای کبد چرب

کبد یک اندام حیاتی در بدن است که به عنوان فیلتری برای خونی که از دستگاه گوارش می آید عمل می کند. یکی از شرایطی که این اندام را درگیر می کند کبد چرب است که به دلیل تجمع تری گلیسیرید در آن ایجاد می شود. دلایل متعددی در پشت این موضوع وجود دارد، مانند اعتیاد به الکل، چاقی، بارداری، هپاتیت و بسیاری دیگر.

هومیوپاتی بسته به علت آن، درمان های عالی برای بیماری کبد چرب دارد. در اینجا ما سعی می کنیم دریابیم که چگونه داروهای هومیوپاتی می توانند در مشکلات زنده و بدون هیچ گونه عوارض جانبی مفید باشند.

همچنین بخوانید : 9 روش برای بهبود قوای جنسی مردان + معرفی مکمل

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره
بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره

داروهای هومیوپاتی برای کبد چرب

  1. Nux vomica
  2. فسفر
  3. چلیدونیوم
  4. کربوهیدرات Calcarea
  5. Lycopodium

1. Nux vomica:

داروی هومیوپاتی موثر برای کبد چرب به عنوان یکی از دلایل اصلی ایجاد کبد چرب اعتیاد به الکل است. در حالی که نوشیدن مقادیر متوسط الکل مضر نیست، تمایل به نوشیدن بسیار منظم منجر به بیماری کبد چرب می شود. در چنین مواردی، به خصوص چند ساعت پس از صرف غذا، ممکن است در ناحیه شکم احساس درد کنید. همچنین ممکن است با هوس خوردن غذاهای چرب و تند دچار یبوست شوید. بنابراین Nux Vomica در این شرایط تجویز می شود.

2. فسفر:

کبد چرب علائم زیادی دارد که ممکن است در افراد مختلف به شکل متفاوتی ظاهر شود. بسیاری از مردم از سوء هاضمه و آروغ ترش شکایت دارند. ناحیه کبد شما ممکن است دردناک باشد و همچنین ممکن است استفراغ کنید. ممکن است مدام هوس خوردن غذاهایی مانند بستنی، آب میوه و نوشیدنی های سرد داشته باشید. در چنین مواردی ممکن است پس از دفع مدفوع احساس ضعف کنید. در چنین مواردی از مشکلات زنده، فسفر یک داروی هومیوپاتی عالی است

3. چلیدونیوم:

این یکی از بهترین داروهای هومیوپاتی کلی برای کبد چرب است. برخی از علائمی که در آن چلیدونیوم ممکن است اثر کند به شرح زیر است:

  • درد در سمت راست بالای شکم
    بزرگ شدن کبد
    یبوست
    زردی همراه با کبد چرب
    احساس ضعف بیش از حد
    میل به نوشیدنی های گرم و غذاهای گرم

4. کربوهیدرات Calcarea:

اگر چاق هستید یا نسبتاً اضافه وزن دارید و از کبد چرب رنج می برید، Calcarea carbonica می تواند در درمان علائم بسیار موثر باشد. برخی از علائمی که در بیمارانی که این داروی هومیوپاتی موثر است نشان می‌دهند، میل به تخم مرغ، تعریق زیاد و حساسیت به هوا در صورت سرد بودن هوا است.

5. Lycopodium:

این داروی هومیوپاتی در درمان بیماری کبد چرب بسیار موثر است، به خصوص اگر از مشکلات معده و اسیدیته رنج می برید. ممکن است علائمی مانند نفخ معده، سوزش مری هنگام آروغ زدن یا آروغ زدن و درد در سمت راست بالای شکم داشته باشید. شما همچنین ممکن است هوس نوشیدنی های گرم و شیرینی ها را داشته باشید. اگر می خواهید در مورد هر مشکل خاصی صحبت کنید، می توانید با یک هومیوپات مشورت کنید و یک سوال رایگان بپرسید.

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره
بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره

درمان کبد چرب با ترکیب عرق کاسنی و شاتره

عرق‌های کاسنی و شاتره هر کدام به تنهایی دارای خواص درمانی بسیاری هستند. بنابراین ترکیب این دو عرق باعث افزایش تاثیر آن‌ها بر سلامت کبد و بدن می‌شود. به عبارت دیگر با ترکیب عرق کاسنی و عرق شاتره، شاهد دفع سموم موجود در کبد از طریق افزایش حجم ادرار و همچنین درمان التهاب معده و مجاری ادراری هستید.
نکته قابل ذکر اینکه عرق کاسنی از طبع سرد و عرق شاتره از طبع معتدل برخوردار است. بنابراین افزودن عرق شاتره به عرق کاسنی باعث معتدل‌سازی طبع کاسنی می‌شود.

همانطور که در قسمت بالا خدمت شما بزرگوران گفته شد ، هرکدام از این عرق ها به طور جداگانه خواص درمانی زیادی برای بدن دارند.
زمانی که این دو عرق کاسنی و شاتره با هم ترکیب می شوند تأثیر آن ها برای سلامت کبد و بدن دو چندان می شود.
ترکیب عرق کاسنی و عرق شاتره حاوی ویتامین A C E Kاست و‌همچنین سرشار از پتاسیم و آهن منگنز ، منیزیم و پروتئین می باشد.
ترکیب عرق کاسنی و عرق شاتره می تواند سموم کبد را دفع کندو به درمان و التهاب معده و‌مجاری ادراری کمک کند.

همچنین بخوانید : 10 راه برای کنترل فشار خون بالا بدون دارو

فواید کاسنی و شاتره برای کبد چرب چه هستند؟

داشتن اطلاعات و دانش کافی در مورد نحوه و زمان مصرف عرق کاسنی و شاتره برای جلوگیری از کبد چرب به ما کمک می کند تا علاوه بر درمان این بیماری بتوانیم از کبد خود محافظت کنیم. کاسنی یک گیاه علفی چند ساله محسوب می شود. این گیاه از ترکیبات مختلفی از جمله ویتامین ها، اسید های فنولیک، فلاونوئیدها و پلی ساکاریدها تشکیل شده است.

فواید کاسنی و شاتره جلوگیری از کبد چرب در مطالعات زیادی به اثبات رسیده است. کاسنی برای کاهش اشتها، یبوست، اختلالات کبد و کیسه صفرا و تپش قلب مفید خواهد بود.

شاتره نیز یک گیاه علفی است. این گیاه از ویتامین ها تشکیل شده است و جلوگیری از کبد چرب و بیماری های پوستی نیز بسیار مفید خواهد بود. عرق شاتره از طبع معتدلی برخوردار است. شاتره یکی از گیاهانی است که نقش به سزایی در شفافیت پوست و از بین بردن جوش صورت ایفا می کند.

از جمله فواید کاسنی و شاتره برای جلوگیری از کبد چرب می توان به افزایش تولید ادرار و خارج کردن سموم از بدن اشاره کرد. عرق کاسنی با ترمیم سلول های کبد به بهبود عملکرد این عضو از بدن کمک خواهد کرد. علاوه بر خواص کاسنی و شاتره برای کبد چرب می توان به نقش این دو گیاه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا و ترشح آنزیم های گوارشی اشاره کرد.

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره
بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره

برای کسب بهترین نتیجه از این ترکیب بی نظیر، این ۲ عرق را هر روز ناشتا و قبل از هر وعده غذایی ۱ لیوان میل کنید!

در طب سنتی، کاسنی و شاتره به عنوان داروهای گیاهی مورد توجه قرار گرفته‌اند، به ویژه برای جلوگیری از کبد چرب. این دو گیاه با فراهم کردن ترکیبات مختلفی از جمله ویتامین‌ها، اسیدهای فنولیک، فلاوونوئیدها و پلی‌ساکاریدها، مفید برای سلامتی کبد و بدن به طور کلی هستند.

کاسنی به عنوان یک گیاه علفی چندساله، خصوصاً در کاهش اشتها، درمان یبوست، اختلالات کبد، کیسه صفرا و تپش قلب تأثیرگذار است. از طرفی، شاتره نیز با ترکیبات ویتامینی‌اش، مفید در جلوگیری از کبد چرب و بیماری‌های پوستی مختلف است. همچنین، عرق شاتره دارای طبع معتدلی است و در شفافیت پوست و درمان جوش صورت نیز موثر است.

فواید این دو گیاه برای جلوگیری از کبد چرب شامل افزایش تولید ادرار و تخلیه سموم بدن است. همچنین، عرق کاسنی با ترمیم سلول‌های کبد، به بهبود عملکرد این عضو کمک می‌کند و شاتره نیز در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا مؤثر است.

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره
بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره

نکته مهم در مصرف این دو عرق، تعادل میان طبع سرد کاسنی و طبع گرم شاتره است. زیرا مصرف بیش از حد کاسنی ممکن است برای کبد مضر باشد، اما مصرف همزمان کاسنی و شاتره می‌تواند اثرات مضاعفی داشته باشد. برای بهبود نتایج، بهتر است این دو عرق را به نسبت دو به یک مخلوط کرده و قبل از هر وعده غذایی مصرف نمایید.

به علاوه، مصرف مداوم این داروهای گیاهی در زمان‌های مناسب می‌تواند نتایج مثبت بیشتری را به همراه داشته باشد. بهترین زمان برای مصرف آنها، قبل از وعده‌های غذایی است تا بتوانید از خواص آنها بهترین استفاده را بردارید. اما توصیه می‌شود قبل از شروع مصرف، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، به‌ویژه اگر داروهای دیگری مصرف می‌کنید یا مشکلات سلامتی دیگری دارید.

نتیجه گیری

تا اینجا یاد گرفتیم که ترکیب دو عرق کاسنی و شاتره می تواند برای جلوگیری از کبد چرب مفید باشد. که جهت استفاده از چنین ترکیبی بایستی به صورت مساوی این دو عرق را مخلوط کرده و میل کنید.

درادامه به یکسری از علامت های کبد چرب در افراد اشاره کردیم که شامل :

  • احساس درد در ناحیه شکم یا پر بودن قسمت سمت راست در بالای شکم
  • حالت تهوع
  • کاهش اشتها
  • کاهش وزن

همچنین بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب را یاد گرفتیم و فهمیدیم برای تاثیر بهتر این دو عرق روزانه نیم ساعت قبل از صرف غذا میل کنیم.

سوالات شما

  • سلام خسته نباشید من ۲۱ سالمه طبعم صفراوی هست صورتم کمتر اما پشت کمرم خیلی جوش میزنه جوش ‌های قرمز عرق کاسنی و شاطره مفیده؟ با خاکشیر هم قاطی کنم بخورم؟ چقدر در روز بخورم؟
    سلام و عرض ادب

    بله بسیار مفید است/بله خوب است روزانه یک لیوان از مخلوط آن
  • سلام من ۲۳ سال سنم هست صورتم کک مک دار طبع مم سرد سوداوی هست چگونه از این عرق استفاده کنم؟
    سلام و عرض ادب
    رعایت پنج اصل تغذیه  (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
    از مصرف مواد غذایی با طبع گرم،کاکائو و سس مایونز پرهیز شود.
    حب کبد،منضج و مسهل سودا،عرق کاسنی و شاتره و ماءالجبن مفید است.
    موضع را با مخلوط عسل و دارچین هفته ای 3بار 20 دقیقه ماسک کنید.
    حجامت مفید است.
    پماد نور غیر از شبها روی پوست مالیده شود.
    کرم زالو حلزون  را صبحها روی پوست تمیز میزنیم و بعد از 4-5 ساعت میشوییم.
    ژل رویال خالص مفید است.
    عرق بنفشه قبل از هر وعده غذا 5/1 استکان استفاده شود.
    عرق پونه 1استکان بعداز هرغذا مصرف شود
    شربت مصفای خون قبل از صبحانه و شام میل شود.
    شیره انگور + نمک روی موضع بمالید.
  • سلام من طبعم صفراویه واسه همانژیوم کبدی کاسنی رو تنها باید مصرف کنم یا با شاهتره؟ روزی چند لیوان و تا چه مدت بخورم؟
    بقیه مریضیامم ایناس بگین چه درمانی انجام بدم کمبود پلاکت خون و ورم طحال – کیست کلیه – سنگ کلیه – کیست تخمدان –
    سلام و عرض ادب
    بهتر است باعرق شاهتره مصرف شود اما به تنهایی هم مانعی ندارد/
    پلاکت خون پایین
    رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
    خرما 42 عدد.
    بادام شیرین خام 210 عدد.
    پودر دارچین 21 ق چ سرخالی.
    ژل رویال خالص برای تقویت قوای جسمی
    داخل میکسر یا چرخ گوشت ریخته مخلوط کنید مثل حلوا روی سینی پخش کنید.21 قسمت نموده روزی یک قسمت میل شود.
    روزی دولیوان شربت عسل میل شود.(عسل 2 ق.یک لیوان اب.نصف لیمو ترش)
    بعد هر غذا 5عدد فندق.
    روزی 10عدد بادام شیرین خام.
    روزی 10عدد انجیر خشک.
    صبح و شب معجون عشبه.
    روزی یک مشت پسته خام(البته10 روز استفاده کنندبعد 10روز قطع نمایند
    همراه انها اب سیب یااب انار یک لیوان میل شود.
    چلو ماهیچه گوسفندی.
    فسنجان.
    کیست کلیه
    رعایت پنج اصل تغذیه دکتر روازاده (نمک دریا – اصلاح روغن – اصلاح آب – ظروف سالم – منع مصرف مواد نگهدارنده)
    از مصرف مواد غذایی کارخانه ای و هورمونی پرهیز شود.
    ژل رویال اصل را در رژیم غذایی خود استفاده کنید
    حب توده مفید است.
    خاکشیر+ترنجبین+شیرخشت+آبلیمو هرروز صبح هنگام نماز استفاده شود.
    ظهر و شب کاهو،چای مناسب با طبع خود و آب بسیار میل شود.
    دم کرده کاکل ذرت + دم گیلاس روزی 1فنجان استفاده شود.
    حوله و اتو روی کمر و کلیه قرار داده شود.
    از غذاهای بلغم­زا استفاده نکنید.
    هر روز جوشانده رازیانه و انیسون (از هر کدام یک قاشق) یک لیوان میل نمایید.
    عرق انیسون مقوی کلیه است و بعد از غذا بصورت شربت میل شود.
    برای اصلاح کلیه ازحب پادزهر احمدیه استفاده شود

دیدگاهتان را بنویسید