مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم برای چاقی

مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم ب

مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم برای چاقی

از دانشمندان گرفته تا وبلاگ نویسان مواد غذایی و زنان عادی، همه ناگهان در مورد جوانه گندم صحبت می کنند. چرا؟

فواید سلامتی هسته داخلی غنی از مواد مغذی هسته گندم چشمگیر است. جوانه گندم سرشار از مقادیر قابل توجهی فیبر است، همچنین مقدار زیادی چربی، پروتئین و ویتامین های سالم از جمله ویتامین E، فولات، تیامین و نیاسین را ارائه می دهد.

خوردن به اندازه یک قاشق چای خوری جوانه گندم در روز با هضم سالم، منظم بودن و افزایش کمی شیرین در انرژی مرتبط است. و تحقیقات جدید نشان می دهد که ترکیب خاصی از ترکیبات موجود در این نیروگاه کوچک باعث می شود جوانه گندم برای کاهش وزن بیش از 50 سال، بی دردسر باشد!

مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم ب
مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم ب

جوانه گندم چیست؟

ساده ترین راه برای فکر کردن به جوانه گندم این است که دانه کامل گندم را با تخم مرغ مقایسه کنید. سبوس مانند پوسته بیرونی است.

آندوسپرم (لایه میانی نشاسته ای) مانند سفیده تخم مرغ است. و جوانه گندم مانند زرده است. در تهیه آرد سفید، هم سبوس و هم جوانه از بین می روند و تنها اندوسپرم باقی می ماند که فیبر و ویتامین کمی دارد. جوانه گندم یک بمب مغذی است که از گندم جدا می شود تا آرد سفید درست شود. “فقط نکات مثبتی برای بدست آوردن بیشتر وجود دارد.” و برخی از مزایای جوانه گندم شامل کاهش وزن شگفت انگیز است.

شما میخوانید : مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم برای چاقی

چه مواد مغذی در جوانه گندم وجود دارد؟

مواد مغذی موجود در جوانه گندم که از رشد گیاه جدید در غلات کامل حمایت می کند، برای افرادی که آن را می خورند نیز فواید فوق العاده ای دارد. یک قاشق جوانه گندم مقادیر قابل توجهی فیبر، چربی خوب، فولات، ویتامین E و حاوی بیش از دو برابر پروتئین در نخود می باشد.

پروتئین، فیبر، چربی خوب و آنتی اکسیدان های موجود در جوانه گندم همگی برای بهبود قند خون با هم ترکیب می شوند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، این تأثیر به حدی قابل توجه است که وقتی محققان روزانه به موش‌ها جوانه گندم دادند، سطح انسولین حیوانات به نصف کاهش یافت. این یک نتیجه کاهش وزن خوب فقط برای یک افزودنی کوچک است!

همچنین بخوانید : چای اولانگ چیست؟ بهترین راه برای لاغری

چرا جوانه گندم برای زنان بالای 45 سال مفید است؟

محتوای پروتئین به تنهایی یک موهبت بزرگ برای ما در میانسالی و بالاتر است زیرا آخرین یافته ها نشان می دهد که هر چه پروتئین گیاهی بیشتری با افزایش سن دریافت کنیم، سوخت و ساز بدن ما گرمتر می شود.

نمونه موردی: یک مطالعه دانشگاه رم نشان داد که زنان یائسه که مقدار زیادی پروتئین گیاهی دریافت می‌کنند ممکن است سریع‌تر از زنان یائسه شروع به کاهش وزن کنند. پروتئین گیاهی اکولایزر عالی است! به طور خاص در مورد جوانه گندم چطور؟

هنگامی که محققان از گروهی از زنان یائسه خواستند که جوانه گندم را به عنوان بخشی از یک وعده صبحانه روزانه مصرف کنند، این زنان تقریباً پنج برابر سریعتر از زنان هم سن و سالی که جوانه گندم را در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، چربی میان بخش را از دست دادند. آنها همچنین احساس شادی بیشتری داشتند و مشکلات ادراری کمتری داشتند.

مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم ب
مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم ب

چگونه دانشمندان جوانه گندم را به سطح بالاتری می برند؟

کارشناسان شروع به انتشار این خبر کرده‌اند که جوانه گندم غنی‌ترین منبع ترکیبی پیشرفته با نامی عجیب است. این ترکیب که اسپرمیدین نام دارد از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که باعث رشد و تجدید سلول می شود.

شواهد اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد مصرف منظم اسپرمیدین فرآیند خاصی را آغاز می کند که “بخش های قدیمی یا آسیب دیده سلول های شما را با نسخه های جدید جایگزین می کند.” این ساعت را در هر جنبه ای از سلامتی به عقب برمی گرداند. به طور قابل توجهی، به نظر می رسد که کوره های انرژی اندک درون سلول ها به نام میتوکندری تجدید شده و چربی سوزی می کند.

پیشنهاد ویژه ما

در یک مطالعه حیوانی که در مجله Gut Microbes منتشر شد، سلول‌های چربی موش‌هایی که با اسپرمیدین تغذیه می‌شدند در عرض 16 هفته بیش از نصف کاهش یافت. این ارتباط بین ترکیبی در جوانه گندم و کاهش وزن است که باعث شد ما در مسیر خود متوقف شویم. مشکل؟

اسپرمیدین کمی گران است، بنابراین اگر واقعا متعهد به جستجو در دنیای فوق العاده طول عمر نباشید، چسبیدن به جوانه گندم خوب قدیمی آسان تر و کم هزینه تر است.

همچنین بخوانید : فواید جوانه گندم برای مراقبت از پوست و موارد استفاده

چه مقدار جوانه گندم در روز نیاز دارید؟

برای تجربه کاهش وزن قابل اندازه گیری به چه مقدار جوانه گندم نیاز دارید؟

خیلی کوچک! حد بالایی وجود ندارد، پیشنهاد می کنیم: «حداقل یک قاشق غذاخوری در روز را هدف قرار دهید. در مورد کالری، باید چهار قاشق غذاخوری بخورید تا فقط 100 کالری دریافت کنید، بنابراین دلیل کمی برای نگرانی وجود دارد.

مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم ب
مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم

بهترین راه برای خوردن جوانه گندم چیست؟

جوانه گندم به عنوان یکی از مواد غذایی مفید و با ارزش تغذیه‌ای شناخته می‌شود که می‌تواند در تجربه کاهش وزن و حفظ سلامتی کمک کند. این سوال پیش می‌آید که چه میزان از جوانه گندم باید در روز مصرف شود تا به اهداف کاهش وزن دست پیدا کرد؟

اندازه مناسب مصرف جوانه گندم:

برای تجربه بهتر کاهش وزن، مقدار مصرف جوانه گندم باید منطبق با نیازهای بدن باشد. پیشنهاد می‌شود که حداقل یک قاشق غذاخوری جوانه گندم را به روز مصرف کنید. این مقدار به اندازه کافی است تا از فواید مفید جوانه گندم بهره مند شوید.

  1. محدودیت کالری:
    با توجه به محتوای کم کالری جوانه گندم، حتی با مصرف چند قاشق غذاخوری از آن، می‌توانید به کنترل و کاهش کالری‌های مصرفی خود کمک کنید. برای مثال، با مصرف چهار قاشق غذاخوری جوانه گندم، تنها ۱۰۰ کالری دریافت می‌کنید.
  2. تنوع در مصرف:
    هرچند که مصرف یک قاشق غذاخوری جوانه گندم به دلیل کمبود کالری‌ها و فواید غذایی آن می‌تواند مفید باشد، اما تنوع در مصرف آن نیز مهم است. شما می‌توانید جوانه گندم را با دیگر مواد غذایی مخلوط کرده و به عنوان یک بخش از سبدهای غذایی خود مصرف کنید.
  3. مصرف منظم:
    برای بهره‌مندی از فواید بهتر جوانه گندم برای کاهش وزن، مصرف منظم آن مهم است. این به معنای تضمین این است که هر روز این ماده مفید را در جریان رژیم غذایی خود قرار دهید و به تناسب و تعادل مصرف کنید.

نتیجه‌گیری:

با توجه به فواید غذایی جوانه گندم و تأثیر مثبت آن بر کاهش وزن، مصرف مقدار مناسبی از آن در رژیم غذایی می‌تواند به دستیابی به اهداف سلامتی و کاهش وزن کمک کند. به یاد داشته باشید که تنها جوانه گندم ممکن است تاثیر موثری در کاهش وزن داشته باشد، بلکه تنوع و تعادل در رژیم غذایی نیز بسیار حیاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید