عصاره برگ زیتون : 6 مزیت فریبنده

عصاره برگ زیتون

عصاره برگ زیتون : 6 مزیت فریبنده

وقتی صحبت از سلامت مثبت و زیبایی طبیعی می شود، پزشکان، متخصصان تغذیه و متخصصان زیبایی اغلب رژیم مدیترانه ای را توصیه می کنند که سرشار از آجیل، دانه ها، ماهی، میوه ها، سبزیجات و البته روغن زیتون است. اگرچه روغن زیتون یکی از رایج ترین محصولاتی است که از درختان زیتون تهیه می شود، اما مطمئنا تنها محصول جانبی مفید نیست. به عنوان مثال عصاره برگ زیتون را مصرف کنید.

عصاره برگ زیتون تاریخچه گسترده ای بر اساس تعداد زیادی از خواص منحصر به فرد آن دارد. در واقع، اولین سابقه شناخته شده برگ زیتون از مصر باستان به دست آمد و از آن زمان، بسیاری از فرهنگ ها از اثرات مفید آن برای هدف قرار دادن طیف وسیعی از مسائل داخلی و خارجی استفاده کرده اند.

در میان بسیاری از فواید شناخته شده آن، عصاره برگ زیتون می تواند مو و پوست شما را تغذیه کند، به همین دلیل است که اغلب به محصولات زیبایی با کیفیت، از جمله شامپوها و نرم کننده ها اضافه می شود.

عصاره برگ زیتون
عصاره برگ زیتون

آیا به دنبال بهبود ظاهر و احساس موهای خود هستید؟ اگر چنین است، در اینجا دلیلی است که باید روی قدرت عصاره برگ زیتون سرمایه گذاری کنید.

سرم موی عصاره برگ زیتون

عصاره برگ زیتون چیست؟

عصاره برگ زیتون، به عنوان یک منبع طبیعی سلامتی، از برگ‌های زیتون به دست می‌آید و با فرآیند استخراج، محصولی غنی از اولئوروپئین، یک ترکیب اصلی در روغن زیتون و عصاره برگ زیتون، به وجود می‌آید. این ماده بسیار مهم از نظر تأثیرات مثبت بر سلامت موها و پوست به شدت برجسته است. با توجه به مقایسه برگ‌ها و میوه‌های زیتون، برگ‌ها حاوی مقدار بسیار بالایی از اولئوروپئین هستند که به تنهایی خودشان خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارند.

استخراج این مواد بیوشیمیایی از برگ‌های زیتون، شامل اولئوروپئین، تیروزول و سایر مولکول‌های فعال، با فرآیند خیساندن برگ‌ها صورت می‌گیرد. اولئوروپئین و متابولیت آن، به نام هیدروکسی تیروزول، خصوصیات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارند. به همین دلیل، استفاده از روغن زیتون و عصاره برگ زیتون به عنوان یک راهکار طبیعی برای بهبود سلامت موها و پوست توصیه می‌شود.

ترکیبات دیگری چون لوتئولین، روتین و هسپریدین نیز در برگ زیتون یافت می‌شوند که این بیوفلاونوئیدها نقش مهمی در حفظ سلامت موها و پوست ایفا می‌کنند. استفاده از محصولات حاوی عصاره برگ زیتون می‌تواند به لطافت و براقیت موها و بهبود کلی سلامتی مو و پوست کمک کند.

در طول سال ها، عصاره برگ زیتون به اشکال مختلف از جمله پودر، چای و عصاره های مایع به خود گرفته است. در اینجا یک بررسی سریع از عصاره روغن زیتون و فواید مرتبط با آن آورده شده است:

استفاده از عصاره روغن زیتون برای هزاران سال ممکن است با طیف وسیعی از عوارض سلامتی مبارزه کند. اگرچه بیشتر برای هدف قرار دادن سلامت قلبی عروقی استفاده می شود، عصاره برگ زیتون همچنین به دلیل فواید ضد التهابی قوی آن شناخته شده است و همچنین می تواند به محافظت از غشاها در برابر اکسیداسیون کمک کند.

عصاره برگ زیتون حاوی بیش از 100 فیتوکمیکال و ماده مغذی است که بسیاری از آنها به طور مستقیم بر سلامت پوست و موی شما تأثیر می گذارند. به همین دلیل است که اغلب به محصولات سطح بالایی که هدفشان تقویت و تغذیه موهای شماست اضافه می شود.
اگرچه عصاره برگ زیتون بیشتر به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است، اما طیف گسترده ای از فواید را ارائه می دهد – به همین دلیل است که برای شرایط مختلف سلامت توصیه می شود.

از آنجایی که این یک ماده همه کاره است، اغلب برای فرموله کردن محصولات مراقبت شخصی با کیفیت و تخصصی، از جمله کرم ها و سرم های مو استفاده می شود. با افزودن این ماده مفید، اغلب اثر هم افزایی را تجربه خواهید کرد، زیرا عصاره برگ زیتون باعث تقویت بیشتر مواد اصلی دیگر می شود.

مطالعات نشان داده اند که برگ زیتون دارای امتیاز ORAC یا “جذب رادیکال اکسیژن” بسیار بالایی است. یک بار دیگر، این نشان دهنده پتانسیل آنتی اکسیدانی آنها در بدن است. در برخی موارد، مطالعات نشان داده است که این ماده حتی ممکن است 400 برابر بیشتر از ویتامین C فعالیت آنتی اکسیدانی داشته باشد.

تاریخچه مختصری از عصاره برگ زیتون

تمدن های حوضه مدیترانه از هزاران سال پیش شروع به استخراج روغن درخت زیتون کردند. در واقع، اعتقاد بر این است که ساکنان نوسنگی در هزاره ششم قبل از میلاد زیتون را جمع آوری و مصرف می کردند.

این بدون شک پیش ساز عصاره برگ زیتون بود. با این حال، در تمام این مدت از برگ‌های زیتون برای مزایای سلامتی در این منطقه استفاده می‌شد – قبل از اینکه فناوری اجازه چنین استخراج‌هایی را بدهد.

درختان زیتون در واقع یکی از قدیمی ترین درختان کشت شده روی کره زمین هستند که بیش از 7000 سال قدمت دارند. مردم یونان باستان که در اوایل به دلیل فواید فراوان آن شناخته شده بودند، از زیتون برای سلامت داخلی و خارجی خود استفاده می کردند.

مصریان باستان – همراه با بسیاری از تمدن های مدیترانه ای دیگر – از برگ زیتون برای درمان تب، درد و عفونت استفاده می کردند. مصری ها نیز از آن در فرآیند مومیایی کردن استفاده کردند! هزاران سال بدون پیشرفت های اضافی می گذرد، اما در اواخر قرن بیستم، محققان توانستند اولئوروپئین را از برگ جدا کنند. دانشمندان بر این باورند که این همان چیزی است که مزایای سلامتی را فراهم می کند.

در طول سال ها، روغن زیتون و عصاره برگ زیتون اغلب به عنوان یک عامل دارویی و آرایشی استفاده می شد و امروزه حدود 98 درصد از کشت زیتون در جهان در مدیترانه انجام می شود.

از نظر خواص مفید عصاره برگ زیتون، در اینجا آمده است که چگونه پوست، پوست سر و موهای شما می توانند از محصولاتی که از این ماده باستانی استفاده می کنند بهره مند شوند.

عصاره برگ زیتون
عصاره برگ زیتون

شامپو عصاره برگ زیتون

1. از فولیکول های قوی تر مو پشتیبانی می کند

یک مطالعه، pu که در Food Chemistry منتشر شد، دریافت که فنل های برگ زیتون فعالیت های آنتی اکسیدانی کلیدی را نشان می دهد. به نوبه خود، این اثرات آنتی اکسیدانی می تواند به مبارزه با علائم پیری، از جمله وجود موهای نازک و/یا خاکستری کمک کند. این به دلیل روشی است که سلول‌های شما رادیکال‌های آزاد را تولید می‌کنند که در طول زمان تجمع می‌کنند و باعث ایجاد علائم کلیدی پیری می‌شوند.

همچنین بخوانید : خواص آلوئه ورا برای پوست صورت : 10 مزیت عوارض جانبی و موارد دیگر

این مسائل از فولیکول مو شروع می شود، به همین دلیل است که شما می خواهید فولیکول های مو قوی و با حمایت خوبی را حفظ کنید. فولیکول های موی شما از بخش های پوستی و اپیدرمی مختلفی تشکیل شده است که بر چرخه رشد موهای شما تأثیر می گذارد. هنگامی که روی موش ها مورد مطالعه قرار گرفت، محققان توانستند نشان دهند که عصاره برگ زیتون توانایی افزایش اندازه و تعداد فولیکول های مو را دارد.

اگر می‌خواهید فولیکول‌های مو قوی داشته باشید، توصیه می‌شود یک رژیم غذایی متعادل، غنی از آهن، روی، پروتئین و سایر ویتامین‌های کلیدی از جمله A، ویتامین‌های B، C و E داشته باشید. روزانه حدود نیمی از وزن بدن خود را بر حسب اونس آب مصرف کنید تا مطمئن شوید که موهای شما نرم و هیدراته باقی می ماند.

تونیک مو هیرفرند

تونیک مو هیرفرندز
تونیک حاوی عصاره برگ زیتون

2. باعث براق تر، ضخیم تر و صاف تر شدن موها می شود

عصاره برگ زیتون قادر است به خصوص از نظر فولیکول های مو شما را آبرسانی و مرطوب کند. نتیجه موهایی است که درخشندگی دارند و از پوستی براق تر و سالم تر حمایت می کنند. در واقع، تعدادی از مطالعات همچنین نشان داده اند که اولئوروپئین توانایی تقویت موهای ضخیم تر و پرتر را دارد، از جمله این مطالعه در سال 2015.

اگرچه این تا حد زیادی بر اساس خواص منحصر به فرد مرتبط با عصاره برگ زیتون است که به طور مستقیم به مو و پوست سر شما کمک می کند، تأثیر واقعی ممکن است بسیار پیچیده تر باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که سلول های ایمنی ممکن است در سلامت ضعیف مو نقش داشته باشند. از آنجایی که عصاره برگ زیتون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، این امر می تواند به داشتن موهایی سالم تر منجر شود.

لطفاً توجه داشته باشید: اگر به یک فرآیند غیرتهاجمی بازسازی مو علاقه مند هستید، حتماً سیستم ترمیم مو رباتیک BSG را بررسی کنید.

3. پوست تحریک شده را تسکین می دهد

خارج از فواید مو، عصاره برگ زیتون می تواند باعث سلامت پوست شود و در عین حال از عوامل استرس زای محیطی مختلف از جمله نور خورشید محافظت کند. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، عصاره برگ زیتون نیز پوست را تغذیه می کند زیرا خود پوست را تسکین می دهد و آرام می کند. در این مورد، یک محصول حاوی عصاره برگ زیتون ممکن است به محافظت در برابر آب و هوا کمک کند و باعث کاهش تحریک کلی شود.

همانطور که در یک مطالعه کلیدی منتشر شده در مجله بین المللی علوم آرایشی بیان شد، با استفاده از عصاره اولئوروپئین از برگ زیتون، محققان توانستند تحریک پوست و علائم کم آبی را کاهش دهند. در طول این تحقیق، عصاره برگ زیتون خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشید و آن را سالم‌تر و جوان‌تر نشان داد. این عصاره علاوه بر این اثر محافظتی می تواند منافذ شما را نیز پاکسازی کند.

همان خواص مفید برای پوست روی پوست سر شما اعمال می شود، به خصوص از نظر تحقیقات مرتبط با سلول سرطان پوست. اگر پوست سر شما اغلب تحریک می شود، محصولاتی که استفاده می کنید باید اولین ناحیه ای باشد که باید در نظر بگیرید. در این مورد، کیفیت مهم است.

همچنین بخوانید : علت ریزش مو در زنان چیست ؟ دلایل و راهکار جلوگیری

عصاره برگ زیتون برای پوست

4. در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند

صرف نظر از اینکه قصد دارید از پوست یا پوست سر خود محافظت کنید، عصاره برگ زیتون می تواند به طور فعال تأثیر منفی ناشی از اشعه های مضر UV خورشید را کاهش دهد. بار دیگر، این به دلیل ایجاد رادیکال های آزاد است که به پوست و مو آسیب می رساند.

با استفاده از محصولاتی که حاوی عصاره برگ زیتون هستند، قادر خواهید بود رادیکال های آزاد را که نه تنها از اشعه ماوراء بنفش، بلکه از آلودگی نیز می آید، به طور فعال خنثی کنید. مستند در تعدادی از مطالعات، از جمله این مطالعه در سال 2011، این اثر مفید می تواند به طور قابل توجهی خطر عوارض پوستی مرتبط با نور خورشید را کاهش دهد. محققان اظهار داشتند که درختان زیتون عملکرد محافظتی خود را در برابر نور خورشید دارند و عصاره برگ زیتون را به یک مسدود کننده طبیعی خورشید تبدیل می کند.

در مطالعه دیگری که در مجله تغذیه منتشر شد، محققان دریافتند که عصاره برگ زیتون، و به طور خاص، اولئوروپئین، اثرات پیشگیرانه ای در رابطه با آسیب مزمن پوستی ناشی از UVB ارائه می دهد.

عصاره برگ زیتون
عصاره برگ زیتون

5. در برابر قارچ ها و باکتری ها محافظت می کند

بار دیگر، اولئوروپئین تا حد زیادی مسئول خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی عصاره برگ زیتون است. در این مطالعه کلیدی، عصاره برگ زیتون تقریباً تمام باکتری های آزمایش شده را از بین برد.

اگرچه این شامل کاندیدا و E. coli بود، اما محققان همچنین دریافتند که عصاره برگ زیتون باعث از بین رفتن درماتوفیت‌ها می‌شود که سه نوع قارچ رایج هستند که بر مو، پوست و ناخن‌ها تأثیر منفی می‌گذارند.

این بسیار مفید است، زیرا زمانی که باکتری ها و/یا قارچ ها از طریق پوست آسیب دیده یا فولیکول های مو وارد پوست سر شما می شوند، پوست سر شما می تواند عفونی شود.

در یک مطالعه جداگانه، محققان دریافتند زمانی که از عفونت پوست سر رنج می برید، روغن زیتون یا عصاره برگ زیتون می تواند به مبارزه با باکتری های مرتبط کمک کند. آنها همچنین بیان کردند که اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن زیتون می توانند به طور قابل توجهی رشد درماتوفیت ها را در پوست سر شما سرکوب کنند. با جلوگیری از نفوذ این قارچ ها به موهای شما، مشکلات بعدی اغلب پیش می آید تهویه شده.

همچنین بخوانید : سرم لیفت گاتیو : رازی نوین در بازسازی پوست

6. به مبارزه با شوره سر کمک می کند

شوره سر می تواند به یکی از دلایل متعدد، از جمله رشد قارچی به نام قارچ مالاسزیا، تولید بالای سبوم و حساسیت کلی ایجاد شود. از آنجایی که عصاره برگ زیتون خواص ضد میکروبی و ضد قارچی قوی دارد، حتی مقدار کمی از آن می تواند پوست سر را تسکین دهد و با شوره سر مقابله کند.

اگر از پوست سر خشک و خارش دار رنج می برید، مهم است که پوست سر خود را در معرض موادی قرار دهید که تسکین دهنده و محافظت کننده هستند – حتی بیشتر از این پوست شما را تحریک نمی کنند. با استفاده از محصولاتی که حاوی عصاره برگ زیتون هستند، می توانید پوست ملتهب و تحریک شده را کاهش دهید و در عین حال تولید روغن را بهتر تنظیم کنید.

بیشتر در مورد عصاره برگ زیتون در رابطه با سلامت مو و سلامت عمومی
اگرچه عصاره روغن زیتون از نظر فنی یک پاک کننده نیست، اما وقتی به محصول شامپو اضافه می شود، خواص مفید کلیدی را افزایش می دهد.

در سال 2015، یک بررسی منتشر شده در مجله بین المللی تریکولوژی بیان کرد که روغن ها، از جمله روغن های استخراج شده از زیتون، به محافظت از مو در برابر آسیب کمک می کنند. این به دلیل روشی است که روغن ها و عصاره های خاص به ساقه مو نفوذ می کنند. به نوبه خود، جذب آب کمتری وجود دارد و فشار کمتری بر خود شفت وارد می‌کند – به ویژه از نظر تورم.

همانطور که می توانید تصور کنید، تورم و عدم تورم مو می تواند برای موهای شما استرس ایجاد کند و باعث آسیب شود. این همان چیزی است که از آن به عنوان خستگی هیگرال یاد می شود. با به حداقل رساندن این اثر، می توانید به طور قابل توجهی سلامت موهای خود را بهبود بخشیده و آن را قوی تر و انعطاف پذیرتر کنید.

در واقع، خستگی هیگرال می‌تواند علت اصلی آسیب‌دیدگی فیزیکی مو، از جمله ایجاد دو شاخه شدن موها باشد. علاوه بر این، عصاره روغن زیتون می‌تواند به پر کردن شکاف‌های بین سلول‌ها، جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی به فولیکول‌های مو کمک کند و سلامت طولانی‌مدت مو را بهبود بخشد.

عصاره برگ زیتون برای مو

فواید عصاره برگ زیتون را همین حالا دریافت کنید!
چه می‌خواهید موهای پرتر و سالم‌تری داشته باشید، یا به سادگی می‌خواهید رطوبت موهایتان را افزایش دهید، ترکیب محصولات حاوی عصاره برگ زیتون می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

محصولاتی که استفاده می کنید به طور قابل توجهی بر سلامت مو و پوست سر شما تأثیر می گذارد، به خصوص زمانی که به صورت روزانه استفاده می شود. برای به حداکثر رساندن سلامت موهای خود، حتماً تمام محصولات و خدمات ارائه شده در انجمن جراحان باربر را بررسی کنید.

شناخته شده به ارائه محصولات با بالاترین کیفیت برای نگهداری، نظافت، و ملزومات، ما همچنان متعهد به برتری هستیم. در حالی که عصاره برگ زیتون یکی از این مواد مورد استفاده است، محصولات ما همچنین دارای فاکتور تریکوآناژنیک BSG منحصر به فرد ما هستند.

از آنتی اکسیدان ها گرفته تا کافئین، پپتیدهای مو تا ویتامین های کلیدی، محصولات ما به طور خاص با در نظر گرفتن موهای شما فرموله شده اند و بهترین مواد فعال زیستی ممکن را ارائه می دهند. می خواهید بیشتر بدانید؟ حتما با ما تماس بگیرید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید