10 روش سریع تمیز کردن آشپزخانه

تمیز کردن آشپزخانه

راه های تمیز کردن آشپزخانه

به دنبال نکات آشپزخانه سریعی هستید که حرفه ای ها به آن سوگند یاد می کنند؟

در حالی که برای حفظ بهداشت مواد غذایی باید تمیز کردن آشپزخانه به درستی انجام شود، نکاتی برای تمیز کردن سریع آشپزخانه وجود دارد که نظافتچی های متخصص از آنها برای کمک به کاهش بار این اتاق استفاده می کنند.

در اینجا، آنها نکات برتر خود را برای کاهش زمان تمیز کردن آشپزخانه به نصف برای نتایج سریع و رضایت بخش به اشتراک می گذارند.

نکات تمیز کردن سریع آشپزخانه

اگرچه برای اطمینان از بهداشتی بودن آشپزخانه شما باید زمان زیادی صرف کنید، اما برخی از وظایف وجود دارد که می توانید به سادگی از پس آنها برآیید. این چیزی است که نظافتچی های حرفه ای توصیه می کنند.

1. با ساخت یک پاک کننده اجاق شروع کنید.

تمیز کردن اجاق گاز اغلب وقت گیرترین کار هنگام تمیز کردن آشپزخانه است، اما این کار باید هم برای طعم عالی و هم برای جلوگیری از آتش سوزی خانگی انجام شود. کارینا تونا، کارشناس نظافت در Spekless Cleaning توضیح می دهد که بهترین راه برای کاهش زمان تمیز کردن به نصف این است که یک خمیر تمیزکننده سفت ایجاد کنید که بتواند در حین کار روی سایر قسمت های آشپزخانه با چربی مبارزه کند.

برای انجام این کار، آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا خمیر غلیظ و قابل پخشی به دست آید که خیلی روان نباشد و آن را در داخل فر خود پخش کنید. باید آن را حداقل 30 دقیقه بگذارید بماند و اگر می خواهید تمیزی عمیق تری دارید، مقداری سرکه سفید به مخلوط اضافه کنید.

اگرچه ممکن است اضافه کردن مدت زمان طولانی به نظافت شما کمک نکند، اما این شاهزاده خانم شستشو را کاهش می دهد و به خمیر اجازه می دهد در حالی که شما به تمیز کردن همه جا ادامه می دهید، به فر برمی گردید تا تمام شود.

تمیز کردن آشپزخانه
تمیز کردن آشپزخانه

2. ماشین ظرفشویی خود را طوری تنظیم کنید که با سرکه کار کند

بعد از اینکه خمیر تمیز کننده را روی فر خود زدید، می توانید ماشین ظرفشویی خود را طوری تنظیم کنید که یک چرخه تمیز کردن را در پس زمینه نیز اجرا کند. سریعترین راه برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی این است که ماشین ظرفشویی را از ظرف ها خالی کنید و یک فنجان سرکه سفید مانند سرکه تمیز کننده خاله فانی از آمازون را روی قفسه بالایی قرار دهید و ماشین را با چرخه آب گرم روشن کنید. کارینا تونا، متخصص نظافت می‌گوید: «این کار به از بین بردن آلودگی‌های انباشته‌شده کمک می‌کند و ماشین ظرفشویی شما را در کمترین زمان تمیز می‌کند.

برای تمیز کردن عمیق تر، متخصص تمیز کردن و بنیانگذار Sparkling Penny Penny Nicholas توصیه می کند قبل از شروع چرخه، فیلتر را با دست در سینک آشپزخانه خارج کرده و تمیز کنید و کف ماشین ظرفشویی را جوش شیرین بپاشید.

تمیز کردن آشپزخانه
تمیز کردن آشپزخانه

3. یخچال خود را در بین تمیز کردن عمیق پاک کنید

به ندرت پیش می‌آید که نیاز به تمیز کردن عمیق یخچال داشته باشیم، مگر اینکه چیزی را رها کرده باشیم که پوسیده شود یا چیزی روی قفسه‌ها ریخته باشیم. کارینا تونر متخصص تمیزکاری خاطرنشان می کند که به احتمال زیاد فقط به پاک کردن سریع قفسه ها برای از بین بردن لکه های چسبناک و رفع بو نیاز داریم.

او پیشنهاد می کند که به جای تمیز کردن کامل عمیق، از یک پارچه میکروفیبر مرطوب برای پاک کردن سریع قفسه ها و دیواره های یخچال استفاده کنید.

برای سریع‌تر کردن فرآیند، حتی لازم نیست وسایل را بیرون بیاورید (مگر اینکه یخچال شما واقعاً پر باشد). کارینا می‌گوید در عوض، «اقلام را در یک طرف یخچال قرار دهید تا مطمئن شوید که می‌توانید همه سطوح را به سرعت بپوشانید و این کار را برای سمت دیگر یخچال تکرار کنید». فقط مطمئن شوید که مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته یا فاسد را دور بیندازید تا یخچال شما تازه و تمیز بماند. این به جلوگیری از نیاز به تمیز کردن عمیق مکرر کمک می کند و در دراز مدت این فرآیند را سریعتر می کند.

4. مایکروویو را با لیمو برق بندازید

تمیز کردن آشپزخانه
تمیز کردن آشپزخانه

با توجه به اینکه آنها نسبتا کوچک هستند، تمیز کردن مایکروویو اغلب زمان زیادی نمی برد. پنی نیکلاس، کارشناس نظافت می‌گوید، با این حال، اگر فاصله‌های زیادی بین تمیز کردن باقی مانده است، یا چیزی منفجر شده و سقف مایکروویو را پوشانده است، آب لیمو می‌تواند بهترین گزینه برای از بین بردن چربی باشد.

او توصیه می کند: یک کاسه کوچک آب و آب لیمو (تازه یا بطری شده) را به مدت دو دقیقه و نیم در مایکروویو خود بپزید. “وقتی در را باز می کنید، داخل آن خوب و بخار خواهد بود. پاشیدن مواد غذایی نرم می شود و سپس باید به راحتی پاک شود – همچنین بوی فوق العاده ای خواهد داشت.

5. یک سیستم سازمان یافته برای جلوگیری از درهم ریختگی حفظ کنید

هنگامی که وقت خود را به سازماندهی آشپزخانه اختصاص دادید، باید از درهم ریختگی دور بماند – حتی زمانی که یک غذای بزرگ درست می کنید. کارشناسان نظافت در KK Cleaners توصیه می کنند که به این سیستم سازماندهی آشپزخانه پایبند باشید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به جای درست خود باز می گردد، نه تنها تمیز نگه داشتن آن را آسان تر می کند، بلکه تضمین می کند که آشپزخانه ای دائماً زیبا نیز دارید.

هر از چند گاهی کانترها را شلوغ کنید، باعث می شود که پاک کردن سریع سطوح با یک آنتی باکتریال زمان زیادی را صرف نکنید.

6. همانطور که در طول هفته آشپزی می کنید، تمیز کنید

احتمالا حدس زده اید، اما پیشگیری بهتر از هر درمانی است. این به ویژه برای تمیز کردن چربی آشپزخانه صادق است. اجازه دادن به این ماده چسبنده در گرمای آشپزخانه شما ایجاد شده و روی آن پخته می شود، فقط زمان تمیز کردن شما را طولانی می کند، بنابراین مقابله با آنها قبل از اینکه ببندند برای صرفه جویی در زمان ضروری است.

برای انجام این کار، به همراه داشتن چند نکته برای تمیز کردن در اواسط هفته به شما کمک می کند. به عنوان مثال، پنی نیکلاس، متخصص تمیز کردن، توصیه می کند همیشه یک بطری اسپری سرکه و آب و یک پارچه میکروفایبر را برای تمیز کردن سریع در دسترس داشته باشید، از تخته برش برای جلوگیری از خراش و لکه روی میزها و استفاده از صفحه نمایش برای جلوگیری از لکه های چربی روی اجاق گاز خود استفاده کنید. و کانترها

او می افزاید، همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که یک جارو شارژی خوب در این نزدیکی برای تمیز کردن سریع نگه دارید.

تمیز کردن آشپزخانه
تمیز کردن آشپزخانه

7. از یک پاک کننده هوشمند برای سینک های آشپزخانه استفاده کنید

ما اخیراً سه روش تمیز کردن سینک های استیل را امتحان کردیم و متوجه شدیم که سالید مجیک بهترین راه برای تمیز کردن سینک آشپزخانه است. نه تنها به از بین بردن لکه‌های آب سخت و مواد غذایی خشک شده کمک می‌کند، بلکه باعث درخشش سینک با حداقل شستشو می‌شود و از آن در برابر لکه‌های آب آینده محافظت می‌کند و در زمان تمیز کردن در آینده صرفه‌جویی می‌کند.

علاوه بر این، یافتن محصولات چند منظوره هوشمند مانند اینها به کاهش تعداد دفعاتی که باید در کابینت تمیزکننده خود برای تغییر محصولات جستجو کنید، کمک می کند و به طور کلی تمیز کردن را سریعتر می کند.

8. از ابزارهای مناسب برای کار استفاده کنید

جفری اسکات، مشاور آشپزخانه در My Chefs Cookware می‌گوید، با توجه به آنچه گفته شد، ایده خوبی است که همیشه از ابزارهای مناسب برای هر کار نظافتی استفاده کنید تا آنها را موثر و کارآمد نگه دارید. او می‌گوید برای مثال، در فضایی مانند آشپزخانه که احتمالاً با خرده‌های ریز و ذرات غذا سروکار دارید، یک پارچه میکروفیبر برای برداشتن تکه‌ها بدون انداختن آنها روی زمین یا پخش کردن آن‌ها در اطراف پیشخوان عالی است.

9. در شستن ظروف سریع باشید

اگر ماشین ظرفشویی ندارید یا فقط از تعداد کمی ظروف آشپزخانه استفاده می کنید، در هنگام پخت و پز نگه داشتن ظروف شستن یک راه عالی برای جلوگیری از تشکیل انباشته های نابودی آشپزخانه در اطراف سینک شما است.

پنی نیکلاس، متخصص تمیز کردن، پیشنهاد می‌کند: یک کاسه آب گرم صابون در دسترس داشته باشید تا بتوانید به محض اتمام کار گلدان‌های کثیف را در آن خیس کنید. وقتی بعداً برای شستن آنها می آیید، تمیز کردن آنها بسیار ساده تر و سریعتر خواهد بود. در غیر این صورت، ظروف کمی کثیف را بلافاصله قبل از اینکه فرصتی برای گذاشتن آنها داشته باشید، بشویید و بگذارید روی هم جمع شوند.

10. برای جلوگیری از تمیز کردن دوغاب بین کاشی از بخارشوی استفاده کنید.

شاید در مورد استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن اثاثه داخلی شنیده باشید، اما آیا هنگام تمیز کردن دوغاب آن را امتحان کرده اید؟ متیو باراتا، کارشناس نظافت در صنایع دایمر، یک شرکت تجهیزات نظافتی، پیشنهاد می‌کند که برای تازه کردن کاشی‌ها و دوغاب در آشپزخانه‌ها و حمام‌ها بدون نیاز به تمیز کردن مناسب است. علاوه بر این، استفاده از بخارشوی بخار در ضدعفونی موثر مناطق بزرگ بسیار کارآمد است.

یک بخارشوی را می توان بر روی سطوح مختلف استفاده کرد و مکانیسم های تمیز کردن با دمای بالا و فشار بالا را فراهم می کند که بیشترین تأثیر را در کشتن باکتری ها دارد. این نیاز به تلاش کمی دارد و در مبارزه با دوغاب چسبانده شده موثرتر است و در عین حال نسبت به مواد شیمیایی خشن در بیشتر پاک کننده ها دوستدار محیط زیست است.

او پیشنهاد می‌کند: «همچنین می‌توانید حوله‌ای را به انتهای بخارشوی خود بچسبانید تا سریعاً آن را به بخارشوی تبدیل کنید تا کف‌های سختتان را ضدعفونی کند».

پرسش و پاسخ

چه مدت باید طول بکشد تا آشپزخانه ام را تمیز کنم؟

چقدر طول می کشد تا یک آشپزخانه را تمیز کنید به میزان کثیف بودن آشپزخانه و بزرگی آشپزخانه شما بستگی دارد. به طور متوسط، اگر آشپزخانه خود را تمیز می کنید اما فر و قسمت بالای کابینت خود را تمیز نمی کنید، باید حدود نیم ساعت وقت صرف تمیز کردن آشپزخانه خود کنید. این به شما این امکان را می دهد که کانترهای خود را کاملاً تمیز و ضد عفونی کنید، یخچال خود را تمیز کنید و سینک خود را تمیز کنید.

چگونه تمیز کردن را کاهش می دهید؟

یک راه عالی برای کاهش کامل نظافت این است که عادت به تمیز کردن در حین رفتن داشته باشید. اگر نظافت را در فعالیت‌هایی قرار دهید، مانند شستن در حین پختن شام، خشک کردن درهای دوش بعد از دوش گرفتن برای جلوگیری از ایجاد واترمارک، یا بلافاصله پاک کردن میز قهوه‌خوری وقتی فنجان‌هایتان را جمع می‌کنید تا به آشپزخانه برگردید، کمتر احساس می‌کنید. کارهای سخت و بیشتر از یک مرحله کوچک اضافی در روال شما.

به این ترتیب، هنگامی که مجبور به تمیز کردن خانه خود هستید، فقط کارهای بزرگتری مانند جاروبرقی یا تمیز کردن عمیق حمام خود را انجام می دهید و زمان بسیار کمتری می برد.

این نکات تمیز کردن سریع برای آشپزخانه ها به آسان تر و سریع تر کردن این فرآیند کمک می کند. اگرچه ممکن است چند تلاش لازم باشد تا وارد یک روال خوب شوید، این روش‌های حرفه‌ای برای اطمینان از داشتن فضایی تمیز و فرصتی برای استراحت مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید