آیا باید اول صبح قهوه بنوشید یا کمی صبر کنید؟

اول صبح قهوه بنوشید

اول صبح قهوه بنوشید

قهوه در صبح برای بسیاری از مردم یک آیین است – اما آیا برای افراط در صبح زود است؟

به گفته متخصصان خواب، دم کردن یک فنجان یا یک فنجان قهوه به محض بیدار شدن از خواب ممکن است بیشترین انرژی را در طول روز به شما بدهد.

نوشیدن قهوه اول صبح ممکن است بهترین گزینه نباشد.کارشناس می‌گوید آپنه خواب درمان‌نشده خطرات مخربی را برای زندگی افراد به همراه دارد، از جمله مشکلات قلبی.

اول صبح قهوه بنوشید
اول صبح قهوه بنوشید

بهترین زمان برای نوشیدن

وقتی از خواب بیدار می شوید، سطح هورمون استرس کورتیزول شما، که هورمونی است که هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد و همچنین متابولیسم و پاسخ سیستم ایمنی شما را تنظیم می کند، در اوج خود است. .

سطوح بالای کورتیزول ممکن است بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارد، و اگر در زمان بیدار شدن از خواب در اوج خود هستند، نوشیدن قهوه به محض باز کردن چشمانتان ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد و حتی ممکن است شما را برای مدت طولانی در برابر کافئین مصون نگه دارد.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه اواسط تا اواخر صبح است . کورتیزول از یک ریتم “مشخص برای چرخه خواب شما” پیروی می کند که در عرض 30 تا 45 دقیقه پس از بیدار شدن به اوج خود می رسد و به آرامی در طول روز کاهش می یابد.

پیشنهاد ویژه ما

این توضیح می‌دهد که چرا ممکن است در صبح به اوج برسید و در شب بیشتر خسته شوید.با در نظر گرفتن این ریتم،بهترین زمان برای مصرف کافئین حداقل 45 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب است، زمانی که “ریتم کورتیزول شما شروع به کاهش می کند.

مصرف قهوه و سطح انرژی به میزان تحمل کافئین فرد بستگی دارد.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه معمولاً اواسط تا اواخر صبح است، زمانی که کورتیزول شما بسیار پایین‌تر است و شما شروع به احساس کاهش انرژی می‌کنید.

اول صبح قهوه بنوشید
اول صبح قهوه بنوشید

اما البته، نه خیلی دیر در بعد از ظهر – زیرا می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد.به عنوان مثال، شخصی که حدود ساعت 7 صبح از خواب بیدار می شود، ممکن است تا حدود ساعت 10 صبح یا ظهر صبر کند تا اولین فنجان قهوه را بخورد، “زمانی که بدن و ذهن شما بیشتر از آن قدردانی می کند و بیشترین فواید را از این قهوه خواهید برد. لی گفت کافئین.

اول صبح قهوه بنوشید برداشتی متفاوت

تاخیر در مصرف کافئین ممکن است در واقع تفاوتی ایجاد نکند. واقعاً هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف کافئین اول صبح در مقابل تأخیر آن برای چند ساعت پس از بیدار شدن، تأثیر متفاوتی بر هوشیاری دارد.

مصرف کنندگان قهوه باید آنچه را که برای آنها بهتر است آزمایش کنند.برای برخی افراد، بیدار شدن از خواب و خوردن یک لیوان آب برای آبرسانی مجدد و سپس نوشیدن قهوه به خوبی کار می کند – اما برای برخی دیگر، مراسم صبحگاهی نوشیدن یک فنجان قهوه اولین چیزی که پس از بیدار شدن از خواب بیدار می شود، خیلی خوب است که آن را کنار بگذارند.

همچنین بخوانید : شامپو کافئین و عصاره جنسینگ

از آنجایی که کافئین با «مسدود کردن گیرنده‌های محرک خواب در مغز شما به نام گیرنده‌های آدنوزین» عمل می‌کند، لی گفت افرادی که در روز قهوه می‌نوشند، ممکن است در هنگام خواب شب دچار مشکل شوند.با این حال، این برای افراد مختلف متفاوت است و فقط شما تحمل کافئین خود را می دانید.نیمه عمر کافئین حدود شش ساعت است، اما می تواند تا 10 ساعت در بدن باقی بماند.

کافئین یک محرک است

کارشناسان هشدار دادند که نوشیدن قهوه در اواخر روز می تواند منجر به اختلال در خواب شود.

با توجه به اینکه کافئین یک محرک است، اگر در روز خیلی دیر مصرف شود، می تواند به شدت خواب را مختل کند.برای کاهش احتمال اختلال در خواب، لی توصیه کرد که از آن در هشت ساعت قبل از خواب اجتناب کنید. این بدان معناست که اگر زمان خواب شما ساعت 10 شب است، باید حداکثر تا ساعت 2 بعدازظهر کافئین مصرف کنید – اما اگر فردی هستید که به شدت تحت تأثیر کافئین هستید، می‌خواهید این زمان را حتی زودتر افزایش دهید.

اول صبح قهوه بنوشید
اول صبح قهوه بنوشید

به گفته کارشناسان، مصرف قهوه در حد اعتدال می تواند به افزایش هوشیاری، انرژی و تمرکز بهتر کمک کند. اگر برای گرم ماندن به نوشیدنی گرم نیاز دارید، سعی کنید به چای‌های گیاهی روی بیاورید، یا از نوشیدنی‌های بدون کافئین استفاده کنید تا خود را فریب دهید و فکر کنید در حال دریافت کافئین هستید. “شواهد قابل توجهی” وجود دارد که نوشیدن قهوه در اوایل روز و در حد اعتدال – حدود یک مصرف دو فنجان در روز – با “افزایش هوشیاری و انرژی، تمرکز بهتر، عملکرد بهتر و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن” مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید